5 keinoa helpottamaan bloggaamista

Blogin kirjoittamiseen ryhtyminen voi tuntua tahmealta kesän jälkeen. Sen ei kuitenkaan tarvitse olla. Nyt on itse asiassa mainio tilaisuus aloittaa bloggaaminen puhtaalta pöydältä ja luoda itselleen hyvä kirjoittamisen rutiini.

Kokosin viisi lyhyttä vinkkiä, jotka helpottavat kirjoittamisen aloittamista. Jatka lukemista

Avainsanat:

Miksi Trump voittaa?

Viestin kiteytys on yksi viestijän tärkeimmistä taidoista. Kiteytyksessä on pakko keskittyä olennaiseen, eikä siinä voi sanoa kaikkea. Monet yritykset ja poliitikot ovat onnistuneet kiteyttämään viestinsä erinomaisesti, mutta hämmästyttävän moni ei ole.

Oli kyseessä sitten puhe, blogikirjoitus tai brändilupaus, on aina lopulta osattava muotoilla ydinviesti eli kiteyttää sisältö siten, että vastaanottaja ymmärtää viestin, hänellä herää jonkinlainen tunne siitä tai että hän toimii viestijän haluamalla tavalla. Jatka lukemista

Avainsanat: , , ,

Hot dudes reading ja työnantajamielikuva

Instagramin uusin villitys on Hot dudes reading -tili. Tilillä seurataan newyorkilaisia, komeita miehiä lukemassa kirjoja. Siis kirjoja, ei Kindlejä tai älypuhelimia. Tili on kuukaudessa saanut jo 400 000 seuraajaa. Ilmiö on jo saanut matkijan, jossa seurataan Pariisin metrossa lukevia miehiä.

Sosiaalisen median ilmiöt tietenkin syntyvät ja kuolevat nopeasti ja harvasta tulee kiintotähtiä. Mutta voiko muoti-ilmiöitä hyödyntää mitenkään yritysviestinnässä? Ja haluaako yritys edes käyttää internet-memejä omassa viestinnässään? Jatka lukemista

Avainsanat: , , , , ,

Uber, taksit ja viestinnän käsityö

imagesYksi viime aikojen kehutuimmista lehtiartikkeleista julkaistiin the New York Timesin tyyliliitteessä T Magazinessa reilut kaksi viikkoa sitten. Kirjoittaja Jody Rosen kertoi jutussaan (The Knowledge, London’s Legendary Taxi-Driver Test, Puts Up a Fight in the Age of GPS) siitä, miten vaikeaa Lontoossa on saada lupa, joka oikeuttaa ajamaan kaupungin kuuluisia mustia takseja.

Jatka lukemista

Avainsanat: , , ,

Tapahtumamarkkinointi kukoistaa suosittelulla

Video Games LiveHyväkään tapahtuma ei saa yleisöä, jos siitä ei kerrota kenellekään. Viime viikolla saatiin jälleen esimerkki epäonnistuneesta tapahtumamarkkinoinnista. Olin kuuntelemassa Helsingin Jäähallilla Video Games Live -konserttia, jossa Vantaan Viihdeorkesteri Ensemble soitti videopelisäveltäjä Tommy Tallaricon ja kapellimestarin johdolla tietokone- ja konsolipeleistä tuttua musiikkia. Jatka lukemista

Avainsanat: , , , ,

Luovan viestinnän viisi sääntöä

isa06_11-copyWalter Isaacson on veteraanitoimittaja ja -kirjailija, joka tunnetaan parhaiten siitä, että Steve Jobs valitsi hänet elämäkertansa kirjoittajaksi. Jobs-bestsellerin jälkeen Isaacson on jatkanut teknologian historian parissa ja julkaissut juuri kirjan The Innovators: How a Group of Hackers, Geniuses, and Geeks Created the Digital Revolution eli “Innovaattorit: miten joukko hakkereita, neroja ja nörttejä synnytti digitaalisen vallankumouksen”.

Jatka lukemista

Avainsanat: , , ,

Joukkoistamisen seuraava aalto iskee teollisuuteen

JoukkoistaminenMitä erilaisia palveluita tulee mieleen sanasta joukkoistaminen? Kickstarter? Wikipedia? Yelp? Jokin muu joukkorahoitus- tai tiedonkeruupalvelu?

Yhteistä ensimmäisinä mieleen muistuville palveluille on se, että ne kaikki on suunnattu joko kuluttajille tai kuluttajaliiketoiminnassa toimiville, usein aika pienille yrityksille. Liike-elämässä crowdsourcingia onkin pidetty selkeästi B2C-yritysten asiana. Jatka lukemista

Avainsanat: , ,

Mitatusti mielipidejohtaja

Viime kuussa yrityksen nimi mainittiin eri Y160_pressure_meter_Product1372tiedotusvälineissä kymmenen kertaa. Tässäkuussa mainintoja oli kaksitoista, joten viestintä onnistui nyt 20 prosenttia paremmin.

Jatka lukemista

Avainsanat: , , , ,

Tappaako sosiaalinen media kyvyn olla eri mieltä?

CheekJos avasit Facebookin viime viikonloppuna, näit varmasti päivityksiä, joissa päiviteltiin Cheekin stadionkeikkoja ja jaettiin linkkejä iltapäivälehtien ylistysjuttuihin. Linkkien ja päivitysten perässä oli tusinakaupalla peukutuksia ja samanmielisiä kommentteja.

Jatka lukemista

Avainsanat: , ,

Mittaaminen ohjaa päätöksentekoa

Kuva: 123rfKuulen usein yrityksissä valitettavan mediaseurannasta, että “tietoa on liikaa”, “ei niitä päiväraportteja ehdi lukea”, “mitä niillä hakuosumilla nyt pitäisi tehdä”. Kaikki ihan järkeviä kysymyksiä – jos ei tiedä, mitä mediaseurannan tavoitteet ovat tai miksi sitä ylipäätään tehdään. Jatka lukemista

Avainsanat: , , ,